ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
Ι. Β΄ ΤΑΞΗ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ*Α. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
*ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ* / ΑΛΓΕΒΡΑ* / ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ* / ΙΣΤΟΡΙΑ* / ΦΥΣΙΚΗ *
Β. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ* ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ* / ΛΑΤΙΝΙΚΑ* / ΑΡΧΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ* Γ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ* ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ* / ΦΥΣΙΚΗ* / ΧΗΜΕΙΑ* Δ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ* ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ* / ΦΥΣΙΚΗ* / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ*ΙΙ. Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
*Α. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
* ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ* / ΙΣΤΟΡΙΑ* / ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ* / ΦΥΣΙΚΗ* / ΒΙΟΛΟΓΙΑ* Β. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ* ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ* / ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ* / ΙΣΤΟΡΙΑ* / ΛΑΤΙΝΙΚΑ* Γ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ* ΦΥΣΙΚΗ* / ΧΗΜΕΙΑ* / ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ* / ΒΙΟΛΟΓΙΑ* Δ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ* ΦΥΣΙΚΗ* / ΧΗΜΕΙΑ - ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ* / ΧΗΜΕΙΑ* / ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ* / ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ* / ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ* / ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ*/ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ* Ε. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ* ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Γ΄ Λυκείου*
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Από το αναμορφωμένο βιβλίο "Έκφραση - Έκθεση" των Χ. Τσολάκη κ.ά., έκδοση ΟΕΔΒ, 2002 :
Ι. Διαβάζω / κατανοώ και γράφω
α) επιδιώκεται να κατανοεί ο μαθητής το περιεχόμενο ενός κειμένου, δηλαδή:
β) επιδιώκεται να κατανοεί ο μαθητής την οργάνωση ενός κειμένου, δηλαδή:
γ) επιδιώκεται να διερευνά ο μαθητής τη γλώσσα του κειμένου (λεξιλόγιο, στίξη, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, γλωσσικές ποικιλίες, λειτουργίες της γλώσσας, ύφος κτλ), δηλαδή:
2
. Ο μαθητής προχωρεί σε διάφορες γραπτές εργασίες με αφόρμηση το συγκεκριμένο κείμενο.Επιδιώκεται ο μαθητής:
ΙΙ. Γράφω
Σημείωση: Η διδακτέα και η εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκθεση- Έκφραση), όπως και τα προηγούμενα σχολικά έτη, συμπίπτουν επειδή ζητείται η καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων και όχι η διδασκαλία ορισμένων σελίδων του σχολικού βιβλίου. Η διδακτέα –εξεταστέα ύλη περιλαμβάνει τις ενότητες: Σημειώσεις-Περίληψη, Είδηση, Βιογραφικά Είδη, Παρουσίαση-Κριτική. Η διδασκαλία των ενοτήτων αυτών θα βασιστεί στις Οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Από το βιβλίο “Σοφοκλέους Τραγωδίαι, Αντιγόνη -Φιλοκτήτης”, των Δ. Δρακόπουλου, Κ. Ναστούλη, Χ.Γ. Ρώμα, έκδ. ΟΕΔΒ, Αθήνα 2002:
Σοφοκλέους Αντιγόνη
Εισαγωγή:
Οι σελ. 9-23 και 26-31 (Σοφοκλής- Ο μύθος των Λαβδακιδών)
Κείμενο
Πρωτότυπο, οι στίχοι :
1-99280-331
441-581
635-780
Μετάφραση, οι στίχοι: 162-279
332-440
583-634
781-943
Γραμματική-Συντακτικό
α. Η ύλη που περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνασίου "Η ελληνική γλώσσα. Κείμενα, Αρχαία, Βυζαντινά και Λόγια", τα οποία έχουν αναμορφωθεί και εκδοθεί από τον ΟΕΔΒ για το σχ. έτος 2002-2003 με τον τίτλο “Αρχαία Ελληνική Γλώσσα".
β. Η ύλη που περιλαμβάνεται στο βιβλίο της Α΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου “Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας”, έκδ. ΟΕΔΒ, Αθήνα 2002, εκτός από τις ενότητες
15 - 21.γ. Δεν συμπεριλαμβάνονται στην εξεταστέα
- διδακτέα ύλη τα ανώμαλα ουσιαστικά (παράγραφοι 146-153 από το βιβλίο της Α΄ τάξης "Γραμματική της Αρχαίας Ελληνικής". Του Μ. Οικονόμου, έκδ. ΟΕΔΒ, Αθήνα 2002.
Από το βιβλίο Άλγεβρα Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου (των Σ. Ανδρεαδάκη κ.α., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002).
Παρ. 1.1 Οι τριγωνομετρικές συναρτήσεις.
Παρ. 1.2 Βασικές τριγωνομετρικές εξισώσεις.
Παρ. 1.3 Τριγωνομετρικοί αριθμοί αθροίσματος γωνιών, χωρίς την απόδειξη του
τύπου του συν(α
-β).Παρ. 1.4 Τριγωνομετρικοί αριθμοί της γωνίας 2α
.Κεφ. 2Ο
: Πολυώνυμα - Πολυωνυμικές εξισώσεις.Παρ. 2.1 Πολυώνυμα.
Παρ. 2.2 Διαίρεση πολυωνύμων.
Παρ. 2.3 Πολυωνυμικές εξισώσεις, χωρίς τον προσδιορισμό ρίζας με προσέγγιση.
Παρ. 2.4 Εξισώσεις που ανάγονται σε πολυωνυμικές. (Απλές μόνον εφαρμογές)
Κεφ. 3Ο
: ΠρόοδοιΠαρ. 3.1 Ακολουθίες.(Θα διδαχθεί μόνο η υποπαράγραφος: "Η έννοια της ακολουθίας")
Παρ. 3.2 Αριθμητική πρόοδος.
Παρ. 3.3 Γεωμετρική πρόοδος.
Κεφ. 4ο
: Εκθετική και λογαριθμική συνάρτησηΠαρ. 4.1 Εκθετική συνάρτηση.
Παρ. 4.2 Λογάριθμοι, χωρίς την απόδειξη του τύπου αλλαγής βάσης λογαρίθμων και τις εφαρμογές και ασκήσεις που αναφέρονται σε λογάριθμους με βάση διαφορετική του 10 και του
Παρ. 4.3. Λογαριθμική συνάρτηση. (Θα διδαχθούν μόνο η λογαριθμική συνάρτηση με βάση 10 και η λογαριθμική συνάρτηση με βάση
e).Παρατηρήσεις:
Η προτεινόμενη ως διδακτέα ύλη θα διδαχτεί σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ι.
Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται και δεν εξετάζονται.
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις. Μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων, ή την απόδειξη άλλων προτάσεων.
Από το βιβλίο Ευκλείδεια Γεωμετρία των Α΄ και Β΄ τάξεων του Ενιαίου Λυκείου, των Αργυρόπουλου Ηλία κ.α., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β., 2002.
Κεφ. 9Ο
: Μετρικές ΣχέσειςΠαρ. 9.1 Ορθές προβολές.
Παρ. 9.2 Πυθαγόρειο θεώρημα.
Παρ. 9.3 Γεωμετρικές κατασκευές.
Παρ. 9.4 Γενίκευση του Πυθαγορείου θεωρήματος, χωρίς την απόδειξη του θεωρήματος ΙΙ.
Παρ. 9.5 Θεωρήματα διαμέσων.
Παρ. 9.7 Τέμνουσες κύκλου
Κεφ. 10Ο
: ΕμβαδάΠαρ. 10.1 Πολυγωνικά χωρία.
Παρ. 10.2 Εμβαδόν ευθύγραμμου σχήματος – Ισοδύναμα ευθύγραμμα σχήματα.
Παρ. 10.3 Εμβαδόν βασικών ευθύγραμμων σχημάτων.
Παρ. 10.4 Άλλοι τύποι για το εμβαδόν τριγώνου, χωρίς την απόδειξη του τύπου iii.
Παρ. 10.5 Λόγος εμβαδών όμοιων τριγώνων – πολυγώνων, χωρίς την απόδειξη του θεωρήματος ΙΙ.
Κεφ. 11Ο
: Μέτρηση κύκλουΠαρ. 11.1 Ορισμός Κανονικού Πολυγώνου.
Παρ. 11.3 Εγγραφή βασικών Κανονικών Πολυγώνων σε κύκλο και στοιχεία τους.
Παρ. 11.4 Προσέγγιση του μήκους του κύκλου με κανονικά πολύγωνα.
Παρ. 11.5 Μήκος τόξου.
Παρ. 11.6 Προσέγγιση
του εμβαδού κύκλου με κανονικά πολύγωνα.Παρ. 11.7 Εμβαδόν κυκλικού τομέα και κυκλικού τμήματος.
Παρατηρήσεις:
Η προτεινόμενη ως διδακτέα ύλη θα διδαχτεί σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ι.
Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται και δεν εξετάζονται.
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις. Μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων, ή την απόδειξη άλλων προτάσεων.
Ι. Από το βιβλίο του Κώστα Καλοκαιρινού "Βυζαντινή Ιστορία 610 μ.
X.-1453" έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002Κεφάλαιο Α΄.
Μεσοβυζαντινή Εποχή {610-1081}. Πρώτη περίοδος: Ο Ηράκλειος και οι διάδοχοί του (610-717). Η Αυτοκρατορία αντιμετωπίζει από παντού σοβαρούς εξωτερικούς εχθρούς και περιορίζονται τα σύνορά της5. Η αυτοκρατορία μεταμορφώνεται σε ελληνική σελ. 28-31
Κεφάλαιο Β΄. Μεσοβυζαντινή Εποχή{610-1081}. Δεύτερη περίοδος (717-867) Ο Μεσαιωνικός ελληνισμός ξεπερνά νικηφόρα τις μεγάλες εξωτερικές και εσωτερικές δοκιμασίες. Αρχίζει η πολεμική αντεπίθεση και η πολιτιστική εξόρμηση στους γύρω λαούς
4. Πρώτα συμπτώματα ακμής: Η "νέα εποχή" του Μιχαήλ Γ΄. σελ. 60-63
Κεφάλαιο Γ΄. Μεσοβυζαντινή Εποχή
{610-1081}. 1. Περίοδος ακμής. Η Χρυσή Εποχή του Βυζαντίου (867-1025) 2. Η αρχή της παρακμής (1025-1081) σελ. 73-113Κεφάλαιο Δ΄.
Η Ευρώπη από την πτώση του Ρωμαϊκού Κράτους ως το τέλος του ΜεσαίωναΚεφάλαιο Ε΄. Υστεροβυζαντινή περίοδος (1081-1453). Πρώτη περίοδος: Η τελευταία φάση του ενωμένου βυζαντινού κόσμου (1081-1204)
2. Σταυροφορίες. Ο "ιερός πόλεμος" των Χριστιανών της Δύσης για την απελευθέρωση των Αγίων Τόπων: 1. Ο 11ος και ο 12ος είναι δύο ανήσυχοι αιώνες για τους πληθυσμούς της Δυτικής Ευρώπης. σελ. 162-163
Κεφάλαιο Στ΄. Υστεροβυζαντινή εποχή (1081-1453). Δεύτερη περίοδος:
Διαμελισμός της Αυτοκρατορίας (1204-1261). Τελευταία προσπάθεια να ανασυσταθεί (1261-1328). Εμφύλιοι πόλεμοι και πτώση (1328-1453) σελ. 174-205.
ΙΙ. Από το βιβλίο "Ιστορία Νεότερη", των Β. Σκουλάτου-Ν. Δημακόπουλου- Σ. Κόνδη, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002
Κεφάλαιο Α΄: Οι Γεωγραφικές ανακαλύψεις και τα αποτελέσματά τους
α. Γιατί οι Ευρωπαίοι στρέφονται προς την κατάκτηση των θαλασσών; σελ. 12-13
β. Οι εξερευνητές οργώνουν τη θάλασσα σελ. 13-14
2. Οικονομικά αποτελέσματα σελ. 18-20
Κεφάλαιο Β΄: Ανθρωπισμός - Αναγέννηση
1. Η διάδοση της γνώσης και των ιδεών με την τυπογραφία σελ. 24
2. Ο Ανθρωπισμός: ένας κόσμος στα μέτρα του ανθρώπου
α. Το περιεχόμενο του Ανθρωπισμού σελ. 25
Κεφάλαιο Γ΄: Επιστήμη και Τέχνη της Αναγέννησης
2. Η επιστροφή της τέχνης στον άνθρωπο και τη φύση σελ. 34-54
3. Τα αποτελέσματα της Αναγέννησης σελ. 55-56
Κεφάλαιο Δ΄: Η Θρησκευτική Μεταρρύθμιση
1. Τα αίτια της Μεταρρύθμισης σελ. 57-59
2. Το περιεχόμενο της Θρησκευτικής Μεταρρύθμισης
α. Η μεταρρύθμιση του Λουθήρου σελ.59-63
δ. Η καθολική μεταρρύθμιση ή Αντιμεταρρύθμιση σελ.67-70
3. Τα αποτελέσματα της Μεταρρύθμισης σελ. 70-72
Κεφάλαιο Η΄: Οικονομική, κοινωνική και πολιτειακή εξέλιξη στην Ευρώπη στο 18ο αιώνα
1. Η οικονομική εξέλιξη σελ.120-123
2. Η βιομηχανική επανάσταση σελ.123-127
Κεφάλαιο Θ΄: Η κίνηση των ιδεών στο 18ο αιώνα -Ο Διαφωτισμός
3. Οι πολιτικές ιδέες σελ. 142-144
4. Οι κοινωνικές ιδέες σελ. 145-146
5. Οι οικονομικές θεωρίες σελ. 146-148
6. Τα μέσα διάδοσης των νέων ιδεών σελ. 149-150
Κεφάλαιο ΙΑ΄: Ο αγώνας για την αμερικάνικη ανεξαρτησία
3. Η Επανάσταση σελ. 173-179
5
. Συνέπειες σελ.182-183Κεφάλαιο ΙΒ΄: Η Γαλλική Επανάσταση και οι Ναπολεόντειοι χρόνοι (1789-1815)
1. Κοινωνική και οικονομική κατάσταση στη Γαλλία μέχρι το 1789 σελ. 184-191
5. Το διαχρονικό έργο της Γαλλικής Επανάστασης σελ. 218-223
Τη εξεταστέα
-διδακτέα ύλη αποτελούν οι παρακάτω ενότητες από το διδακτικό βιβλίο των Αλεξάκη Ν., Αμπατζή Στ. κ.α. έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002.3.1 ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ
3.1.1. Ο νόμος του
Coulomb.3.1.2. Ηλεκτρικό πεδίο.
3.1.3. Ηλεκτρική δυναμική ενέργεια.
3.1.4. Δυναμικό – Διαφορά δυναμικού.
3.1.5. Πυκνωτές.
3.2 ΣΥΝΕΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ
3.2.1. Ηλεκτρικές πηγές.
3.2.2. Ηλεκτρικό ρεύμα.
3.2.3. Κανόνες
Kirchhoff (Εξαιρείται ο 2ος κανόνας Kirchhoff).3.2.4. Αντίσταση – Αντιστάτης.
3.2.5. Συνδεσμολογία αντιστατών(αντιστάσεων).
3.2.7. Ενέργεια και ισχύς του ηλεκτρικού ρεύματος.
3.2.8. Ηλεκτρεγερτική δύναμη (ΗΕΔ) πηγής.
3.2.9. Νόμος του
OHM για κλειστό κύκλωμα.3.2.10. Αποδέκτες.
3.3 ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ
3.3.1. Μαγνητικό πεδίο.
3.3.2. Μαγνητικό πεδίο ρευματοφόρων αγωγών.
3.3.3. Ηλεκτρομαγνητική δύναμη (χωρίς τη δύναμη μεταξύ παραλλήλων ρευματοφόρων αγωγών και τον ορισμό του
Ampere στο S.I).3.3.4. Η ύλη μέσα στο μαγνητικό πεδίο.
3.3.6. Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή.
4 ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΥΜΑΤΑ
4.1.1. Περιοδικά φαινόμενα.
4.1.2. Γραμμική αρμονική ταλάντωση με ιδανικό ελατήριο.
4.1.3. Απλό εκκρεμές.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Από τον εργαστηριακό οδηγό των Κοψιαύτη Π. και Συμεωνίδη Χ.
5. Προσδιορισμός της έντασης της βαρύτητας με τη βοήθεια του απλού εκκρεμούς
Β. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Ι. ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
1. Ρητορικά κείμενα
Από το βιβλίο “Ρητορικά Κείμενα” των Κ. Δάλκου, Χ. Δάλκου κ.ά., έκδ. ΟΕΔΒ, Αθήνα 2002:
Εισαγωγή
Η Ρητορική στην αρχαία Ελλάδα, οι σελ. : 9-13 (κεφ. Α,Β,Γ) και 15-20 (κεφ. Ε, ΣΤ)
α. Ο Υπέρ Μαντιθέου λόγος του Λυσία: σελ. 79-80
β. Ο Υπέρ της Ροδίων ελευθερίας λόγος του Δημοσθένη: σελ. 123-126
γ. Ο περί ειρήνης λόγος του Ισοκράτη: σελ. 269-272
Κείμενα
Λυσίας Υπέρ Μαντιθέου.
Πρωτότυπο, οι §
: 1-13, 18-21Δημοσθένης Υπέρ της Ροδίων ελευθερίας
Πρωτότυπο, οι §
: 1-4, 17-20Μετάφραση, οι §
: 5-16Ισοκράτης Περί ειρήνης.
Πρωτότυπο, οι §
: 1-2, 14-16,Μετάφραση, οι §
: 17-27Α. Εισαγωγή
:1. Κεφ. ΙΙ, σελ. 9-13. (εκτός από την ενότητα επική αφήγηση και λυρική περιγραφή σελ. 9-11)
2. Κεφ.
III, σελ.13-17 ( εκτός από τη διαίρεση της λυρικής ποίησης κατά τα μέτρα σελ.15)3. Κεφ.
IV, σελ. 18-20 ( μέχρι “Η λυρική ποίηση μετά το τέλος της αρχαϊκής εποχής”)Β. Κείμενα :
Αρχίλοχος: αποσπ. 3, ου φιλέω μέγαν
4, ασπίδι μεν6,
θυμέ, θύμ' 9, Τοις θεοίςΜίμνερμος: απόσπ. 11, ημείς
δ' , οιά τε φύλλαΣαπφώ: αποσπ. 14, ποικιλόθρον' αθανάτ'
17,
κατθάνοισα δε κείσηι Πίνδαρος, αποσπ. 28 Έβδομος ΠυθιόνικοςΣιμωνίδης, απόσπ. 29 άνθρωπος εών
Διαθεματική προσέγγιση παραλλήλων κειμένων:
Το θέμα της φθοράς και της αφθαρσίας:
Μίμνερμος, απόσπ. 11
Σιμωνίδης, απόσπ. 29
Σαπφώ, απόσπ. 17
Αρχίλοχος, απόσπ. 9
ΙΙ. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
ΚΕΙΜΕΝΟ
Αδίδακτο πεζό κείμενο αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων της αττικής διαλέκτου.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ -ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ
Ως εξεταστέα
-διδακτέα ύλη στη Γραμματική και στο Συντακτικό καθορίζεται:α. Η ύλη που περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνασίου "Η ελληνική γλώσσα. Κείμενα, Αρχαία, Βυζαντινά και Λόγια", τα οποία έχουν αναμορφωθεί και εκδοθεί από τον ΟΕΔΒ για το σχολικό έτος 200
β. Ολόκληρη η ύλη που περιλαμβάνεται στο βιβλίο της Α΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου “Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας”, έκδοση ΟΕΔΒ, Αθήνα 2002 (ενότητες 1-21).
Από το βιβλίο "Λατινικά" της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου, των Μ. Πασχάλη - Γ. Σαββαντίδη, έκδ. ΟΕΔΒ 2002:
Εισαγωγή
α) Οι σελ. 9-12 : Η λατινική γλώσσα, Η γένεση της ρωμαϊκής λογοτεχνίας, Εποχές της ρωμαϊκής λογοτεχνίας, Γενικά χαρακτηριστικά της ρωμαϊκής λογοτεχνίας
β) οι σελ. 14-21: Η εξέλιξη της ρωμαϊκής λογοτεχνίας (Κλασική εποχή, α. οι χρόνοι του Κικέρωνα, β. Αυγούστειοι χρόνοι)
Κείμενα – Γραμματική, Συντακτικό
Όλες οι ενότητες (1-20), δηλαδή τα κείμενα καθώς και τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που περιλαμβάνονται στο διδακτικό εγχειρίδιο της τάξης αυτής.
Από το βιβλίο του Θ. Πελεγρίνη “Αρχές φιλοσοφίας” έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002
Κεφάλαιο 1.
Εισαγωγή, σ. 6-9Κεφάλαιο 2. Οντολογία και Γνωσιολογία
:Κεφάλαιο 3.
Ηθική:Κεφάλαιο 4. Αισθητική:
2.
Η καθολική σημασία της ποίησης και ο καθαρτικός χαρακτήρας της τραγωδίας κατά τον Αριστοτέλη, σ. 135-138
Γ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Από το βιβλίο "Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου" των Αδαμόπουλου Λεων., κ.α., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002.
Κεφ. 1Ο
: ΔιανύσματαΠαρ. 1.1. Η έννοια του διανύσματος.
Παρ. 1.2. Πρόσθεση και αφαίρεση διανυσμάτων.
Παρ. 1.3. Πολλαπλασιασμός αριθμού με διάνυσμα, χωρίς την απόδειξη των ιδιοτήτων του πολλαπλασιασμού αριθμού με διάνυσμα και χωρίς τις εφαρμογές 1 και 2 με τις αντίστοιχες ασκήσεις.
Παρ. 1.4 Συντεταγμένες στο επίπεδο, χωρίς την απόδειξη της συνθήκης παραλληλίας διανυσμάτων και χωρίς την εφαρμογή 2 της σελίδας 35 με τις αντίστοιχες ασκήσεις.
Παρ. 1.5. Εσωτερικό γινόμενο διανυσμάτων.
Σημείωση: Από τις παραγράφους 1.1, 1.2, 1.3 να διδαχθούν απλές μόνο εφαρμογές.
Κεφ.2Ο
: Η ευθεία στο επίπεδοΠαρ. 2.1. Εξίσωση ευθείας.
Παρ. 2.2. Γενική μορφή εξίσωσης ευθείας.
Παρ. 2.3. Εμβαδόν τριγώνου, χωρίς τις αποδείξεις των τύπων: α) “της απόστασης
σημείου από ευθεία” και β) “του υπολογισμού εμβαδού τριγώνου”.
Κεφ. 3Ο
: Κωνικές ΤομέςΠαρ. 3.1. Ο κύκλος
, χωρίς τις παραμετρικές εξισώσεις του κύκλουΠαρ. 3.2 Η παραβολή χωρίς:
α) την απόδειξη της εξίσωσης της παραβολής,
β) την απόδειξη της εξίσωσης της εφαπτομένης της παραβολής,
γ) την απόδειξη της ανακλαστικής ιδιότητας της παραβολής και
δ) την εφαρμογή 1 της σελίδας 96 και το σχόλιο της σελίδας 97.
Παρ. 3.3 Η έλλειψη χωρίς:
α) την απόδειξη της εξίσωσης της έλλειψης,
β) τις παραμετρικές εξισώσεις της έλλειψης και
γ) την εφαρμογή 2 της σελίδας 110 με τις αντίστοιχες ασκήσεις.
Παρ. 3.4 Η υπερβολή χωρίς την απόδειξη της εξίσωσης της υπερβολής και χωρίς την απόδειξη των εξισώσεων των ασυμπτώτων της.
Κεφ. 4Ο
: Θεωρία ΑριθμώνΠαρ. 4.1. Η μαθηματική επαγωγή.
Παρ. 4.2. Ευκλείδεια διαίρεση, χωρίς την απόδειξη του θεωρήματος 1.
Παρ. 4.3. Διαιρετότητα.
Παρατηρήσεις:
Η προτεινόμενη ως διδακτέα ύλη θα διδαχτεί σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ι.
Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται και δεν εξετάζονται.
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις. Μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων, ή την απόδειξη άλλων προτάσεων.
Την εξεταστέα
-διδακτέα ύλη αποτελούν οι παρακάτω ενότητες από το διδακτικό βιβλίο των Ιωάννου Α., Ντάνου Γ. κ.α. έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 20021 ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
1-1 Εισαγωγή.
1-2 Οι νόμοι των αερίων.
1-3 Καταστατική εξίσωση των ιδανικών αερίων.
1-4 Κινητική θεωρία.
1-5 Τα πρώτα σημαντικά αποτελέσματα (εξαιρείται η απόδειξη της σχέσης
2 ΘΕΡΜΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
2-1 Εισαγωγή.
2-2 Θερμοδυναμικό σύστημα.
2-3 Ισορροπία θερμοδυναμικού συστήματος.
2-4 Αντιστρεπτές μεταβολές.
2-5 Έργο παραγόμενο από αέριο κατά τη διάρκεια μεταβολών όγκου.
2-6 Θερμότητα.
2-7 Εσωτερική ενέργεια.
2-8 Πρώτος θερμοδυναμικός νόμος.
2-9 Εφαρμογή του πρώτου θερμοδυναμικού νόμου σε ειδικές περιπτώσεις.
2-10 Γραμμομοριακές ειδικές θερμότητες αερίων.
2-11 Θερμικές μηχανές.
2-12 Ο δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος.
2-13 Η μηχανή του
Carnot.3 ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
3-6 Η δυναμική ενέργεια πολλών σημειακών φορτίων.
3-8 Κινήσεις φορτισμένων σωματιδίων σε ομογενές ηλεκτροστατικό πεδίο
4 ΜΑΓΝΗΤΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
4-7 Δύναμη που ασκεί το μαγνητικό πεδίο σε κινούμενο φορτίο.
4-8 Κίνηση φορτισμένων σωματίδιων μέσα σε μαγνητικό πεδίο.
5 ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗ ΕΠΑΓΩΓΗ
5-3 Ευθύγραμμος αγωγός κινούμενος σε ομογενές μαγνητικό πεδίο.
5-4 Ο κανόνας του
5-5 Στρεφόμενος αγωγός.
5-6 Στρεφόμενο πλαίσιο
- εναλλασσόμενη τάση.5-7 Εναλλασσόμενο ρεύμα.
5-8 Ενεργός ένταση – Ενεργός τάση.
5-13 Αμοιβαία επαγωγή.
5-14 Αυτεπαγωγή.
Από το βιβλίο Χημεία Β΄ Τάξης Ενιαίου Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη κ. ά. έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002.
Δ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Από το βιβλίο "Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου" των Αδαμοπούλου Λεων., κ.α., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β., 200
2, όπως ακριβώς ορίζεται για τα Μαθηματικά της Θετικής Κατεύθυνσης της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου
Από το διδακτικό βιβλίο των Ιωάννου Α., Ντάνου Γ. κ.α., όπως ακριβώς ορίζεται για τη Φυσική της Θετικής Κατεύθυνσης της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου.
Από το βιβλίο “Τεχνολογία Επικοινωνιών” του
M. Sanders, έκδοση Ιδρύματος Ευγενίδη.Κεφ. 1 Η κατανόηση των συστημάτων Επικοινωνιών
Κεφ. 2 Οι μεταβολές ως χαρακτηριστικό γνώρισμα της τεχνολογίας επικοινωνιών.
Κεφ. 3. Οι επιπτώσεις της τεχνολογίας των επικοινωνιών
Κεφ. 16 Αρχές επικοινωνίας με ήχο και εικόνα
Κεφ
. 17 Εξοπλισμός ήχου και εικόναςΚεφ.
18 Εφαρμογές συστημάτων ήχου και εικόνας.Από το βιβλίο "Έκφραση - Έκθεση" των Χ. Τσολάκη κ.ά., αναμορφωμένη έκδοση ΟΕΔΒ, 2002 :
Ι. Διαβάζω / κατανοώ και γράφω
α) επιδιώκεται να κατανοεί ο μαθητής το περιεχόμενο ενός κειμένου, δηλαδή:
- να ελέγχει την αλήθεια, την εγκυρότητα και την ορθότητα ενός επιχειρήματος
- να ελέγχει την αξιοπιστία των τεκμηρίων
β) επιδιώκεται να κατανοεί ο μαθητής την οργάνωση ενός κειμένου, δηλαδή:
γ) επιδιώκεται να διερευνά ο μαθητής τη γλώσσα του κειμένου (λεξιλόγιο, στίξη, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, γλωσσικές ποικιλίες, λειτουργίες της γλώσσας, ύφος κτλ),δηλαδή:
2
. Ο μαθητής προχωρεί σε διάφορες γραπτές εργασίες με αφόρμηση το συγκεκριμένο κείμενο.Επιδιώκεται ο μαθητής:
ΙΙ. Γράφω
Παραγωγή διαφόρων ειδών γραπτού λόγου, σε επικοινωνιακό επίπεδο, με έμφαση σε είδη λόγου στα οποία κυριαρχεί ο κριτικός-αποφαντικός τρόπος (κείμενα με σκοπό την πειθώ, στα οποία υπάρχει λογική
οργάνωση και κυριαρχεί η αναφορική λειτουργία της γλώσσας) π.χ. άρθρο, γραπτή εισήγηση κτλ.). Ασκείται δηλαδή ο μαθητής στη σύνταξη κειμένου με σκέψεις, θέσεις, απόψεις σε θέμα σχετικό με τα θέματα που περιέχονται στα αντίστοιχα βιβλία “Έκθεση-Έκφραση” Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου και “Θεματικοί κύκλοι” για το Λύκειο- οι αντίστοιχες θεματικές ενότητες για τη Γ΄ Λυκείου, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο.Σημείωση: Η διδακτέα και η εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκθεση- Έκφραση), όπως και τα προηγούμενα σχολικά έτη, συμπίπτουν επειδή ζητείται η καλλιέργεια συγκεκριμένων δεξιοτήτων στους μαθητές και όχι η διδασκαλία ορισμένων σελίδων του σχολικού βιβλίου. Η διδασκαλία του αναμορφωμένου βιβλίου “Έκθεση-Έκφραση” της Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου θα βασιστεί στο χρονοδιάγραμμα και στις οδηγίες που περιέχονται στο βιβλίο του καθηγητή και στις Οδηγίες διδασκαλίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Αυτό σημαίνει ότι θα διδαχτούν επιλεγμένα και όχι όλα τα κείμενα από τις ενότητες: Πειθώ (εκτός από την πειθώ στο δικανικό λόγο),Δοκίμιο (εκτός από την ιστορία του δοκιμίου),Δίκαιος και Άδικος λόγος. Το παράρτημα (διαβάζω και γράφω ) μπορεί να διδάσκεται παράλληλα με τα κεφάλαια “Πειθώ” και “Δοκίμιο, άρθρο, επιφυλλίδα”, ενώ το κεφάλαιο “Ερευνητική Εργασία” δεν αποτελεί αντικείμενο διδασκαλίας και αξιολόγησης.
Από το βιβλίο “Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη” των Β. Σκουλάτου, Ν. Δημακόπουλου, Σ. Κόνδη, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β., 200
2
Δ
. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (1821-1829)α. Τα οικονομικά του Αγώνα σελ.91-95
β.Ο αγώνας για πολιτική συγκρότηση σελ.95-103
4.
Η εξωτερική πολιτική του Εικοσιέναα. Το Ευρωπαϊκό πολιτικό κλίμα σελ.116-117
β. Οι ανταγωνισμοί των ευρωπαϊκών δυνάμεων ως το 1821 και η βαθμιαία μεταστροφή της πολιτικής τους απέναντι στο ελληνικό ζήτημα σελ.118-120
γ. Ο ανεπίσημος φορέας της εξωτερικής πολιτικής: Φιλέλληνες σελ.120-123
ε. Ο ανταγωνισμός των Ευρωπαϊκών δυνάμεων και η μεταστροφή της πολιτικής τους ύστερα από το 1821. Πορεία προς την Ελληνική Ανεξαρτησία σελ.126-132.
Ε΄ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ:
Η ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ
ΣΤ΄ Η ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ
β. Η δεύτερη βιομηχανική Επανάσταση από το 1870 και ύστερα σελ. 152-155
γ. Το κεφαλαιοκρατικό σύστημα σελ.155-157.
Η. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 1833 ΩΣ ΤΟ 1909
α. Το έργο της Αντιβασιλείας σελ. 251-259
γ. Η προσωπική διακυβέρνηση του ΄Οθωνα και η επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843.
σελ. 262-267.
α. Επιλογή νέου βασιλιά - ΄Ενωση της Επτανήσου με την Ελλάδα. σελ.273-275.
β. Το Σύνταγμα του 1864 σελ.275-277
γ. Εξελίξεις στην εσωτερική πολιτική της χώρας- Τα κόμματα σελ.277-278
α. Η Κρητική Επανάσταση (1866-1869) σελ. 288-291
γ. Νέα βαλκανική κρίση ( 1875- 1878)- Προσάρτηση της Θεσσαλίας (1881)
σελ. 293-296
δ. Ο ατυχής πόλεμος του 1897 σελ. 297-299
ε. Ο Μακεδονικός Αγώνας σελ. 300-302.
Επίλογος σελ. 303-305.
Τεύχος B΄
Κ. Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1909 ΩΣ ΤΟ 1914: Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΣΤΙΚΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΔΑΦΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ
2. Η πρώτη διακυβέρνηση του Ελευθερίου Βενιζέλου και το μεταρρυθμιστικό της έργο
σελ. 21-29
4. Η κατάσταση στη Βαλκανική και την Ανατολική Μεσόγειο σελ.34-37.
ΚΑ΄. Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
1. Τα αίτια του πολέμου σελ. 53-56
2. Τα γεγονότα:
α. Το Σεράγεβο, αφορμή ενός Παγκοσμίου Πολέμου σελ. 56-57
ΚΒ΄ Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1914 ΩΣ ΤΟ 1924: Η ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΑΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΙΔΕΑΣ
1. Η Ελλάδα στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο σελ. 74- 87
2. Η περίοδος της μεγάλης κρίσης σελ.88-117.
ΚΔ΄. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΠΟΛΕΜΩΝ
β. Η ψεύτικη ευημερία: Η καταναλωτική κοινωνία και τα όριά της σελ. 160-166
γ. Η επέμβαση του κράτους για την καταπολέμηση της κρίσης σελ. 166-168
α. Ο Μουσολίνι και ο ιταλικός φασισμός ( 1919-1922) σελ. 173-175
β. Ο Χίτλερ και ο ναζισμός ( 1919-1933) σελ. 175-178.
ΚΣΤ. Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
1. Η πορεία προς τον πόλεμο σελ. 235-239
2. Τα πολεμικά γεγονότα:
β. Ο πόλεμος στην Ελλάδα σελ. 240-259
3. Τα αποτελέσματα του πολέμου σελ.266-267
ΚΖ΄. Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1941-1949:Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ Η ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΕΜΦΥΛΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
α. Η “νέα τάξη πραγμάτων” στην Ελλάδα. σελ.269-274
β. Η γέννηση της Εθνικής Αντίστασης σελ. 274-276
γ. Ο αγώνας στα βουνά και τις πόλεις σελ. 276-287.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
Από το βιβλίο Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής της Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου των Λ. Αδαμόπουλου κ.α., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002.
Παρ. 1.1. Συναρτήσεις.
Παρ. 1.2. Η έννοια της παραγώγου.
Παρ. 1.3. Παράγωγος συνάρτησης
Παρ. 1. 4 Εφαρμογές των Παραγώγων, χωρίς το κριτήριο της 2ης παραγώγου.
Παρ. 2.1 Βασικές έννοιες
Παρ. 2.2 Παρουσίαση Στατιστικών Δεδομένων, χωρίς την υποπαράγραφο "Κλάσεις άνισου πλάτους".
Παρ. 2.3 Μέτρα Θέσης και Διασποράς, χωρίς τις υποπαραγράφους: "Εκατοστημόρια", "Ενδοτεταρτημοριακό εύρος" και “Επικρατούσα τιμή”.
Παρ. 3.1 Δειγματικός Χώρος-Ενδεχόμενα.
Παρ. 3.2 Έννοια της Πιθανότητας.
Παρατηρήσεις:
Η προτεινόμενη ως διδακτέα ύλη θα διδαχτεί σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ι.
Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται και δεν εξετάζονται.
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις. Μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων, ή την απόδειξη άλλων προτάσεων.
Την εξεταστέα
-διδακτέα ύλη αποτελούν οι παρακάτω ενότητες από το διδακτικό βιβλίο των Γεωργακάκου Π., Σκαλωμένου Αθ. κ.λ.π, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002.1. ΤΟ ΦΩΣ
1.1 Η φύση του φωτός.
1.3 Μήκος κύματος και συχνότητα του φωτός κατά τη διάδοση του.
1.4 Ανάλυση λευκού φωτός και χρώματα.
2. ΑΤΟΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
2.1 Ενέργεια του ηλεκτρονίου στο άτομο του υδρογόνου
2.2 Διακριτές, ενεργειακές στάθμες.
2.3 Μηχανισμός παραγωγής και απορρόφησης φωτονίων.
2.4 Ακτίνες Χ.
3. ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ
3.1 Ιδιότητες των πυρήνων.
3.3 Η ραδιενέργεια.
3.4 Πυρηνικές αντιδράσεις
3.5 Εφαρμογές και κίνδυνοι της ραδιενέργειας
4. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
4.1 Είδη λαμπτήρων
ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Τα Θέματα που αναφέρονται στο βιβλίο με έγχρωμο φόντο(πράσινο) δεν αποτελούν εξεταστέα - διδακτέα ύλη.
Η εξεταστέα-διδακτέα ύλη ορίζεται από το βιβλίο ‘’Βιολογία Γενικής Παιδείας’’ της Γ’ τάξης του Ενιαίου Λυκείου των Αδαμαντιάδου Σ. κ.ά., όπως αυτό αναμορφώθηκε από τους Καλαϊτζιδάκη Μ. και Πανταζίδη Γ., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002, ως ακολούθως:
Κεφάλαιο 1 “Άνθρωπος και Υγεία” εκτός από τις ενότητες 1.4 (Καρκίνος) και 1.5 (Ουσίες που προκαλούν εθισμό).
Κεφάλαιο 2 “Άνθρωπος και Περιβάλλον” εκτός από την Εισαγωγή και τις υποενότητες 2.4.1 (Άνθρωπος και περιβαλλοντικά προβλήματα) και 2.4.2 (Μείωση της βιοποικιλότητας) της ενότητας 2.4 (Ο ανθρώπινος πληθυσμός).
Σημειώνεται ότι στην εξεταστέα - διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:
Τα παραθέματα τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο, οι προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών.
Β. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Ι. ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
Από το βιβλίο “Θουκυδίδη Περικλέους Επιτάφιος” Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου, του Η. Σπυρόπουλου, έκδοση ΟΕΔΒ, Αθήνα 200
2:Από το βιβλίο “Φιλοσοφικός Λόγος”, Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου των Μ. Κοπιδάκη, Δ. Λυπουρλή, κ.ά., έκδοση ΟΕΔΒ, Αθήνα 2001:
Α. Εισαγωγή :
α) 92- 93 (κεφ. 1. Νεανικές φιλοδοξίες και απογοητεύσεις, 2. Η συγγραφή της Πολιτείας και 3. Η σκηνοθεσία και τα πρόσωπα του διαλόγου)
β) 96-102 (κεφ. 6. Οι τρεις τάξεις, 8. Η αγωγή των φυλάκων, 12. Οι φιλόσοφοι-βασιλείς, 13. Η δικαιοσύνη και 14. Οι φαύλες πολιτείες)
γ) 113 (Η αλληγορία του σπηλαίου)
IV.
Αριστοτέλη, Πολιτικά: σελ.178-179 Β. Κείμενακαι από μετάφραση η ενότητα 7.
και από μετάφραση οι ενότητες 12, 13, 14 και 18.
ΙΙ. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
α. Η ύλη που περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνασίου "Η ελληνική γλώσσα. Κείμενα, Αρχαία, Βυζαντινά και Λόγια", τα οποία έχουν αναμορφωθεί και εκδοθεί από τον ΟΕΔΒ για το σχολικό έτος 2002-2003 με τον τίτλο “Αρχαία Ελληνική Γλώσσα".
β. Ολόκληρη η ύλη που περιλαμβάνεται στο βιβλίο της Α΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου “Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας” έκδοση ΟΕΔΒ, Αθήνα 2002 (ενότητες 1-21).
Από το βιβλίο “Νεοελληνική Λογοτεχνία” Γ΄ Ε. Λ., των κ. Κ. Ακρίβου, Δ. Αρμάου κ.ά έκδοση ΟΕΔΒ, 2002.
Α. Ποίηση
1. Γιάννη Ρίτσου, Η σονάτα του σεληνόφωτος
2. Ποιήματα για την ποίηση
Β. Πεζογραφία
1. Γ. Βιζυηνός, “Το αμάρτημα της μητρός μου”
2. Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, “Όνειρο στο κύμα”
3. Σ. Δούκας, “Ιστορία ενός αιχμαλώτου”
Από το βιβλίο “Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας” Γ΄ Ενιαίου Λυκείου των Γ. Μαργαρίτη, Αγ. Αζέλη, Ν. Ανδριώτη, Θ. Δετοράκη, έκδοση ΟΕΔΒ,
2002.ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ σελ. 12-56
Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1936):
Β. Χειραφέτηση και αναμόρφωση(1844-1880) σελ. 72-81
Γ. Δικομματισμός και εκσυγχρονισμός (1880-1909) σελ. 82-90
Δ. Ανανέωση-Διχασμός (1909-1922) σελ. 91-100
ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)
Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά το 19ο αιώνα σελ.118
Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων κατά την περίοδο της μοναρχίας του Όθωνα(1833-1862) σελ. 131-135
Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά τον 20ό αιώνα. σελ. 139
Α. Προσφυγικά ρεύματα κατά την περίοδο 1914-1922 σελ. 140-145
Β. Μικρασιατική καταστροφή σελ. 146-154
Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων σελ. 155-161
Δ. Η αποζημίωση των ανταλλαξίμων και η ελληνοτουρκική
προσέγγιση σελ. 162-164Ε. Η ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα σελ. 165-171
Από το βιβλίο "Λατινικά" της Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου, των Μ. Πασχάλη - Γ. Σαββαντίδη, έκδ. ΟΕΔΒ 200
2:Κείμενα- Γραμματική , Συντακτικό
Τα κείμενα των ενοτήτων 21-50, εκτός των ενοτήτων 22,26,33,35,39,46 και 50 από τις οποίες θα διδαχθούν μόνο τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα.
Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που περιλαμβάνονται σ' όλες τις ενότητες (21-50), του διδακτικού εγχειριδίου της τάξης αυτής.
Επίσης, στην εξεταστέα
-διδακτέα ύλη συμπεριλαμβάνονται τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που περιέχονται και στις είκοσι ενότητες του βιβλίου "Λατινικά" της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου, των Μ. Πασχάλη - Γ. Σαββαντίδη, έκδ. ΟΕΔΒ 2002.Γ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Την εξεταστέα
-διδακτέα ύλη αποτελούν οι παρακάτω ενότητες από το διδακτικό βιβλίο των Ιωάννου Α., Ντάνου Γ. κ.α. έκδοση ΟΕΔΒ, 2002.
1. ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ – ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
1-1 Εισαγωγή.
1-2 Περιοδικά φαινόμενα.
1-3 Απλή αρμονική ταλάντωση.
1-4 Ηλεκτρικές ταλαντώσεις.
1-5 Φθίνουσες ταλαντώσεις.
1-6 Εξαναγκασμένες ταλαντώσεις.
1-7 Σύνθεση ταλαντώσεων.
2. ΚΥΜΑΤΑ
2-1 Εισαγωγή.
2-2 Μηχανικά κύματα.
2-3 Επαλληλία ή υπέρθεση κυμάτων.
2-4 Συμβολή δύο κυμάτων στην επιφάνεια υγρού.
2-5 Στάσιμα κύματα.
2-6 Παραγωγή ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.
2-8 Το φάσμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.
2-9 Ανάκλαση – διάθλαση.
2-10 Ολική εσωτερική ανάκλαση.
4. ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
4-1 Εισαγωγή.
4-2 Οι κινήσεις των στερεών σωμάτων.
4-3 Ροπή δύναμης.
4-4 Ισορροπία στερεού σώματος.
4-5 Ροπή αδράνειας.
4-6 Θεμελιώδης νόμος της στροφικής κίνησης.
4-7 Στροφορμή
4-8 Διατήρηση της στροφορμής.
4-9 Κινητική ενέργεια λόγω περιστροφής.
4-10 Έργο κατά τη στροφική κίνηση.
5. ΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
5-1 Εισαγωγή.
5-2 Κρούσεις.
5-3 Κεντρική ελαστική κρούση δύο σφαιρών.
5-4 Ελαστική κρούση σώματος με άλλο ακίνητο πολύ μεγάλης μάζας.
5-9 Φαινόμενο
Doppler.Τα ένθετα που περιλαμβάνονται στα διδακτικά βιβλία δεν περιλαμβάνονται στη εξεταστέα-διδακτέα
ύλη.Από το βιβλίο Χημεία Γ΄ Τάξης Ενιαίου Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη κ. ά. έκδοση ΟΕΔΒ, 2002.
Κεφάλαιο 1ο
: Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και ο περιοδικός πίνακας εκτός: α) Την ηλεκτρονιοσυγγένεια της παραγράφου 1.4 (Σελίδα 26) και β) Τα σχήματα μορίων - θεωρία VSEPR της παραγράφου 1.5 (Σελίδες 32 έως 35).Κεφάλαιο 3ο
: Οξέα – Βάσεις – Ιοντική ισορροπία εκτός: α) Την ισχύ οξέων – βάσεων και μοριακή δομή της παραγράφου 3.2 (Σελίδες 99 έως 101) και β) Το γινόμενο διαλυτότητας της παραγράφου 3.7 (Σελίδες 131 έως 137).Κεφάλαιο 5ο: Οργανική χημεία εκτός: α) Το επαγωγικό φαινόμενο της παραγράφου 5.1 (Σελίδες 199 και 200) β) την παράγραφο 5.2, στερεοϊσομέρεια (εναντιοστερεομέρεια και διαστερεομέρεια) (Σελίδες 201 έως 214) γ) την αρωματική υποκατάσταση της παραγράφου 5.3 (Σελίδες 221, 222) δ) μερικοί μηχανισμοί οργανικών αντιδράσεων της παραγράφου 5.3 (Σελίδες 230 έως 236) και ε) τις οργανικές συνθέσεις της παραγράφου 5.4 (Σελίδες 237 έως 245) με εξαίρεση την αλογονοφορμική αντίδραση (Σελίδες 239 και 240).
Από το βιβλίο Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου των Ανδρεαδάκη Στ., κ.α., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002.
ΜΕΡΟΣ Α
Κεφ. 2Ο
: Μιγαδικοί αριθμοίΠαρ. 2.1 Η έννοια του Μιγαδικού Αριθμού.
Παρ. 2.2 Πράξεις στο σύνολο
C των Μιγαδικών.Παρ. 2.3 Μέτρο Μιγαδικού Αριθμού.
ΜΕΡΟΣ Β
Κεφ. 1ο
: Όριο - Συνέχεια συνάρτησηςΠαρ. 1.1 Πραγματικοί αριθμοί.
Παρ. 1.2 Συναρτήσεις.
Παρ. 1.3 Μονότονες συναρτήσεις- Αντίστροφη συνάρτηση.
Παρ. 1.4 Όριο συνάρτησης στο
x0I RΠαρ. 1.5 Ιδιότητες των ορίων, χωρίς τις αποδείξεις της υποπαραγράφου: "Τριγωνομετρικά όρια"
Παρ. 1.6 Μη πεπερασμένο όριο στο
x0I RΠαρ. 1.7 Όρια συνάρτησης στο άπειρο.
Παρ. 1.8 Συνέχεια συνάρτησης.
Κεφ. 2
0: Διαφορικός ΛογισμόςΠαρ. 2.1 Η έννοια της παραγώγου, χωρίς την υποπαράγραφο: "Κατακόρυφη εφαπτομένη"
Παρ. 2.2 Παραγωγίσιμες συναρτήσεις- Παράγωγος συνάρτηση.
Παρ. 2.3 Κανόνες παραγώγισης, χωρίς την απόδειξη του θεωρήματος που αναφέρεται στην παράγωγο γινομένου
Παρ. 2.4 Ρυθμός μεταβολής.
Παρ. 2.5 Θεώρημα Μέσης Τιμής Διαφορικού Λογισμού.
Παρ. 2.6 Συνέπειες του Θεωρήματος Μέσης Τιμής.
Παρ. 2.7 Τοπικά ακρότατα συνάρτησης, χωρίς την απόδειξη του θεωρήματος της σελίδας 262 και χωρίς το κριτήριο της 2ης παραγώγου.
Παρ. 2.8 Κυρτότητα - Σημεία καμπής συνάρτησης.(Θα μελετηθούν μόνο οι συναρτήσεις που είναι δύο, τουλάχιστον, φορές παραγωγίσιμες στο εσωτερικό του πεδίου ορισμού τους).
Παρ. 2.9 Ασύμπτωτες - Κανόνες De l’ Hospital.
Παρ. 2.10 Μελέτη και χάραξη της γραφικής παράστασης μιας συνάρτησης.
Κεφ. 3
0: Ολοκληρωτικός ΛογισμόςΠαρ. 3.1 Αόριστο ολοκλήρωμα.
Παρ. 3.2 Μέθοδοι ολοκλήρωσης, χωρίς τις αποδείξεις των τύπων της ολοκλήρωσης κατά παράγοντες και της ολοκλήρωσης με αντικατάσταση.
Παρ. 3.4 Ορισμένο ολοκλήρωμα
Παρ. 3.5. Η συνάρτηση F(
x) =Παρ. 3.7 Εμβαδόν επίπεδου χωρίου, χωρίς την εφαρμογή 3 της σελίδας 348.
Παρατηρήσεις:
Η προτεινόμενη ως διδακτέα ύλη θα διδαχτεί σύμφωνα με τις οδηγίες του Π.Ι.
Τα θεωρήματα, οι προτάσεις, οι αποδείξεις και οι ασκήσεις που φέρουν αστερίσκο δε διδάσκονται και δεν εξετάζονται.
Οι εφαρμογές και τα παραδείγματα των βιβλίων δεν εξετάζονται ούτε ως θεωρία ούτε ως ασκήσεις. Μπορούν, όμως, να χρησιμοποιηθούν ως προτάσεις για τη λύση ασκήσεων, ή την απόδειξη άλλων προτάσεων.
Εξαιρούνται από την εξεταστέα
-διδακτέα ύλη οι εφαρμογές και οι ασκήσεις που αναφέρονται σε λογαρίθμους με βάση διαφορετική του e και του 10.
Η εξεταστέα
-διδακτέα ύλη ορίζεται από το βιβλίο ‘’Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης’’ της Γ’ τάξης του Ενιαίου Λυκείου των Αλεπόρου-Μαρίνου Β., Αργυροκαστρίτη Α., Κομητοπούλου Α., Πιαλόγλου Π., Σγουρίτσα Β., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002, ως ακολούθως:Κεφάλαιο 1 “Το γενετικό υλικό”.
Κεφάλαιο 2 “Αντιγραφή, έκφραση και ρύθμιση της γενετικής πληροφορίας”.
Κεφάλαιο 4 “Τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA”.
Κεφάλαιο 5 “Μενδελική κληρονομικότητα”.
Κεφάλαιο 6 “Μεταλλάξεις”.
Κεφάλαιο 7 “Αρχές και μεθοδολογία της Βιοτεχνολογίας” εκτός
από την ενότητα ‘’Η παραγωγή της πενικιλίνης αποτελεί σημαντικό σταθμό στην πορεία της Βιοτεχνολογίας’’ (σελ. 111-112).Κεφάλαιο 8 “Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην Ιατρική” εκτός από τις ενότητες ‘’Εμβόλια’’ και ‘’Αντιβιοτικά’’.
Κεφάλαιο 9 “Εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στη γεωργία και την κτηνοτροφία”.
Σημειώνεται ότι στην εξεταστέα
-διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:α) Όλα τα ένθετα - παραθέματα, τα οποία σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα επιπλέον πληροφόρησης των μαθητών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, σε θέματα που αναδεικνύουν τη σχέση της επιστήμης της Βιολογίας και των εφαρμογών της με όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής.
β) Οι χημικοί τύποι, οι οποίοι συνοδεύουν το κείμενο και συμβάλλουν στην κατανόησή του, σε καμία όμως περίπτωση δεν απαιτείται η απομνημόνευσή τους.
γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘’Ας ερευνήσουμε …’’, στο τέλος κάθε κεφαλαίου και τα οποία αποτελούν προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών.
Δ. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
Όπως ακριβώς ορίζεται για τη Φυσική της Θετικής Κατεύθυνσης της Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου.
Από το βιβλίο Χημεία Γ΄ Τάξης Ενιαίου Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη κ. ά.
Κεφάλαιο 1ο: Οξέα – Βάσεις – Ιοντική ισορροπία εκτός των: α) Ισχύς οξέων – βάσεων και μοριακή δομή της παραγράφου 1.2 (Σελίδες 10 έως 12) και β) το γινόμενο διαλυτότητας της παραγράφου 1.7 (Σελίδες 42 έως 48).
Κεφάλαιο 3ο: Οργανική χημεία εκτός από: α) την παράγραφο 3.1 στερεοϊσομέρεια (Εναντιοστερεομέρεια και διαστερεομέρεια) (Σελίδες 101 έως 114) β) την αρωματική υποκατάσταση της παραγράφου 3.2 (Σελίδες 121, 122) και γ) τις οργανικές συνθέσεις της παραγράφου 3.3 (Σελίδες 130 έως 138).
Η εξεταστέα
-διδακτέα ύλη ορίζεται από το βιβλίο ‘’Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης’’ της Γ’ τάξης του Ενιαίου Λυκείου των Γιαλούρη Π., Μποσινάκου Α., Σίδερη Δ., ως ακολούθως:Κεφάλαιο 1 Οργανική Χημεία και Βιοχημεία
Κεφάλαιο 2 Αμινοξέα – Πεπτίδια
Κεφάλαιο 3 Πρωτεΐνες
Κεφάλαιο 4 Ένζυμα
Κεφάλαιο 5 Νουκλεϊνικά οξέα
Κεφάλαιο 7 Βασικές αρχές
μεταβολισμούΚεφάλαιο 8 Σάκχαρα
Κεφάλαιο 9 Μεταβολισμός των σακχάρων
Κεφάλαιο10 Κύκλος του κιτρικού οξέος και οξειδωτική φωσφορυλίωση μόνο οι παράγραφοι 10.1,10.2 και 10.3.
Σημειώνεται ότι
στην εξεταστέα - διδακτέα ύλη δεν περιλαμβάνονται:α) Τα ένθετα-παραθέματα (κείμενα σε πράσινο φόντο), τα κείμενα υπό τον τίτλο ‘’Γνωρίζεις ότι’’ και οι χημικοί τύποι που βρίσκονται μέσα σε πλαίσιο.
β) Το περιεχόμενο των αριθμημένων εικόνων συνοδεύει το κείμενο και συμβάλλει στην κατανόησή του. Δεν απαιτείται η απομνημόνευσή του.
γ) Όσα αναφέρονται υπό τον τίτλο ‘’Ας ερευνήσουμε …’’, στο τέλος κάθε κεφαλαίου, αποτελούν προτάσεις για συνθετικές-δημιουργικές εργασίες των μαθητών.
Από το βιβλίο Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου των Ανδρεαδάκη Στ., κ.α., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002, όπως ακριβώς ορίζεται για τα Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης Γ΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου.
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Βιβλίο: “Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων” των Δ. Μπουραντά, Α. Βάθη κ.ά. έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002
Κεφάλαιο 1: Επιχειρήσεις και Οργανισμοί
1.2 Η Επιχείρηση (σ 25-29)
1.3 Λειτουργίες της Επιχείρησης (σ.30-34)
1.4 Η Επιχείρηση και το Περιβάλλον της (σ 34-37)
1.5 Η Αποτελεσματικότητα των Επιχειρήσεων (σ. 37-44)
Κεφάλαιο 2: Η Επιστήμη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων
2.1 Εισαγωγικές Έννοιες (σ 55)
2.2 Οργάνωση και Διοίκηση (σ. 56-63)
2.3
Mάρκετινγκ (64-69)2.4 Διοίκηση Πωλήσεων (σ.70- 72)
2.5 Χρηματοοικονομική Διοίκηση (σ 73-75)
2.
6 Διοίκηση Παραγωγής (σ. 76-79)2.7 Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων (σ 80-84)
Κεφάλαιο 3: Διοικητικές Λειτουργίες
3.3. Διεύθυνση (σ. 123-156)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Από το βιβλίο
“Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον” των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 20021. Ανάλυση προβλήματος
1.1 Η έννοια πρόβλημα
1.2 Κατανόηση προβλήματος
1.3 Δομή προβλήματος
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων
1.5 Κατηγορίες προβλημάτων
1.6 Πρόβλημα και υπολογιστής
2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
2.1 Τι είναι αλγόριθμος
2.2 Σπουδαιότητα αλγορίθμων
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων
2.4 Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
2.4.1 Δομή ακολουθίας
2.4.2 Δομή επιλογής
2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών
2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες
2.4.5 Δομή επανάληψης
3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
3.1 Δεδομένα
3.2 Αλγόριθμοι+Δομές Δεδομένων =Προγράμματα
3.3 Πίνακες
3.4 Στοίβα
3.5 Ουρά
3.6 Αναζήτηση
3.
7 Ταξινόμηση4. Τεχνικές Σχεδίασης Αλγορίθμων
4.1 Ανάλυση προβλημάτων
4.2 Μέθοδοι σχεδίασης αλγορίθμων
6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό
6.1 Η έννοια του προγράμματος
6.2 Ιστορική αναδρομή
6.2.1 Γλώσσες Μηχανής
6.2.2 Συμβολικές γλώσσες ή γλώσσες χαμηλού επιπέδου
6.2.3 Γλώσσες υψηλού επιπέδου
6.2.4 Γλώσσες 4ης γενιάς
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων
6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος
6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός
6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός
6.5 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
6.6 Παράλληλος προγραμματισμός
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα
7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
7.2 Τύποι Δεδομένων
7.3 Σταθερές
7.4 Μεταβλητές
7.5 Αριθμητικοί τελεστές
7.6 Συναρτήσεις
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις
7.8 Εντολή εκχώρησης
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου
7.10 Δομή προγράμματος
8. Επιλογή και επανάληψη
8.1 Εντολές επιλογής
8.1.1 Εντολή ΑΝ
8.1.2 Εντολή ΕΠΙΛΕΞΕ
8.2 Εντολές επανάληψης
8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ
9. Πίνακες
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων
10. Υποπρογράμματα
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμματισμού
10.4 Παράμετροι
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις
10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων
10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών
Οι ενότητες 3.4, 3.5 εξετάζονται μόνο ως θεωρία.
Η εξεταστέα
-διδακτέα ύλη του μαθήματος περιλαμβάνει τα παρακάτω περιγραφόμενα κεφάλαια και ενότητες από το βιβλίο “Ηλεκτρολογία” των Α. Βιδιαδάκη, Χ. Κανελλόπουλου, Α. Μπινιάρη, Γ. Χατζαράκη, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002.1. Ηλεκτρικά κυκλώματα – Μετρήσεις
1-1 Νόμος του
Ohm1-2 Νόμοι του
Kirchoff1-3 Βασικές εφαρμογές του νόμου του
Ohm και των νόμων του Kirchoff1-3.1 Συνδεσμολογία αντιστάσεων
1-3.2 Συνδεσμολογία πηγών τάσης
1-3.3 Διαιρέτες τάσης και ρεύματος
1-4 Εναλλασσόμενο ρεύμα
1-5 Παραγωγή εναλλασσόμενου ρεύματος – εναλλασσόμενης τάσης
1-6 Ενεργός ένταση και ενεργός τάση
1-7 Διανυσματική παράσταση εναλλασσόμενου ρεύματος
1-8 Βασικά κυκλώματα στο εναλλασσόμενο ρεύμα
1-8.1 Ωμική αντίσταση στο Ε.
Ρ.1-8.2 Πηνίο στο Ε.
Ρ.1-8.3 Πυκνωτής στο Ε.
Ρ.1-9 Σύνθετα κυκλώματα – Σύνθετη αντίσταση
1-9.1 Κύκλωμα
RL σε σειρά1-9.2 Κύκλωμα
RLC σε σειρά – Συντονισμός σειράς1-10 Ισχύς στο εναλλασσόμενο ρεύμα
1-11 Τριφασικό ρεύμα
1-11.1 Παραγωγή τριφασικού ρεύματος
1-11.2 Μεταφορά τριφασικού ρεύματος
1-11.3 Ισχύς του τριφασικού ρεύματος
4. Ηλεκτρονικά
Γενικά
4-1 Ηλεκτρική Αγωγιμότητα
4-2 Αγωγιμότητα των ημιαγωγών
4-2.1 Ενδογενείς ή αυτοτελείς ημιαγωγοί
4-2.2 Ημιαγωγοί πρόσμιξης
4-3 Επαφή
P-N4-3.1 Πόλωση της επαφής
P-N4-3.2
Χαρακτηριστική καμπύλη της επαφής P-N4-4 Κρυσταλλοδίοδος επαφής
4-5 Εφαρμογές των διόδων
4-5.1 Μετατροπή της εναλλασσόμενης τάσης
AC σε συνεχή τάση DC4-5.2 Οπτικοηλεκτρονικές διατάξεις
4-6 Κρυσταλλοτρίοδος
4-6.1 Λειτουργία του τρανζίστορ
4-7 Ενισχυτής
4-7.1 Χαρακτηριστικά ενισχυτών
4-10 Ολοκληρωμένα κυκλώματα
4-11 Ερωτήσεις – Ασκήσεις (όσες αντιστοιχούν στην ύλη)
4-12 Ψηφιακά Ηλεκτρονικά
4-13 Πραγματοποίηση ψηφιακών κυκλωμάτων
4-14 Συστήματα αρίθμησης
4-15 Κώδικες
4-16 Άλγεβρα
Boole4-
17 Λογικές Πύλες4-18 Συνδυαστικά Λογικά Κυκλώματα
4-18.1 Παραδείγματα συνδυαστικών κυκλωμάτων
(μόνο οι πύλες ΝΟR, NAND και EXOR)ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ Γ΄ Λυκείου
Βιβλίο: “Αρχές Οικονομικής Θεωρίας” των Λιανού Θ., Παπαβασιλείου Α. και Χατζηανδρέου Α. έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2002
Κεφ. 1: Βασικές Οικονομικές Έννοιες, εκτός των παραγράφων 6 και 13
Κεφ. 2: Η Ζήτηση των Αγαθών
Κεφ. 3: Η παραγωγή της επιχείρησης και το κόστος, εκτός των παραγράφων 5,6,7,8 και 9 που
αναφέρονται στο κόστος παραγωγής.
Κεφ. 4: Η προσφορά αγαθών.
Κεφ. 5: Ο Προσδιορισμός των τιμών εκτός της παραγράφου 6
Κεφ. 7:
Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν εκτός των παραγράφων 5,6,7 και 8Κεφ. 9: Οικονομικές διακυμάνσεις - Πληθωρισμός - Ανεργία
(Εκτός από το υποκεφάλαιο που αναφέρεται στις συνέπειες του πληθωρισμού που φέρει τον υπότιτλο γ) Δανειστές και χρεώστες).Η παρούσα απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα,
27 -9-2002
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ